Wakacyjna przygoda z "7 życzeniami"

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
25 września 2019

Wakacje to przede wszystkim wymarzone  chwile  beztroski dla dzieci i młodzieży. Wychowawcy ze Świetlicy Środowiskowej „7 Życzeń” zadbali o to, aby czas spędzony w placówce został dobrze zagospodarowany, a kreatywność, pasje i uzdolniania dzieci były w pełni wykorzystane.

Wakacyjną przygodę rozpoczęliśmy od udziału w Festiwalu Baniek Mydlanych i zajęć w  Muzeum Mazowieckim, podczas których wcieliliśmy się w rolę detektywów, a także przekonaliśmy się, że pisanie gęsim piórem wcale nie jest takie łatwe jak się nam na początku wydawało. Kilka dni później mogliśmy wykazać się szybkością i zwinnością podczas zmagań sportowych w ramach „Letnich igrzysk -  bez dopalaczy”, na których zajęliśmy I miejsce w konkursie pantomimicznym pt. „Życie bez dopalaczy”.
Największy entuzjazm w dzieciach wzbudzała ścianka wspinaczkowa mieszczącą się w budynku Orlen Areny, na której dzieci nie tylko zdobywały szczyty, ale także pokonywały swoje lęki i przesuwały granice fizycznej wytrzymałości.
Wiele radości towarzyszyło nam także podczas zajęć manualnych w Płockiej Galerii Sztuki, dzięki którym nauczyliśmy się tworzyć niebanalną biżuterię, a także chociaż przez chwilę mogliśmy poczuć się jak tajemnicza Mona Lisa z obrazu Leonarda Da Vinci.
Podczas warsztatów plastycznych „Wybieram sztukę” każde z dzieci mogło popuścić wodze fantazji i stworzyć własną książkę artystyczną. Ogromnym zainteresowaniem wśród uczestników cieszyło się dzieło Alicji pt. „Ziemniak i przyjaciele”. Autorka uskrzydlona pozytywnymi recenzjami już myśli o kolejnej części sagi przygód Ziemniaka i Frytki.
Mnóstwa emocji dostarczyły nam także seanse filmowe organizowane w Kinie za Rogiem. Podczas oglądania filmu pt. „Był sobie pies” nie raz sięgaliśmy po chusteczki i ocieraliśmy łzy. Natomiast „Disco Robaczki” wprawiły nas w tak dobry nastrój, że wracaliśmy do świetlicy tanecznym krokiem i z piosenką na ustach.
W czasie wakacji braliśmy udział także w cyklu zajęć organizowanych przez filie Książnicy Płockiej. Podczas warsztatów poznaliśmy losy Hermesa, przygody Misia Koralgola, a także wykonaliśmy samodzielnie akcesoria mitycznego boga i torbę prezentową z bohaterem „Dobranocki”.
Podczas spotkania ze „Zwierzakolubami”  mogliśmy przywitać się z egzotycznymi zwierzętami i przekonać się, że strach ma tylko wielkie oczy, gdyż pająki i węże nie są takie straszne jak się może wydawać. Udało się nam także zwiedzić zakamarki Książnicy Płockiej, w której jak się okazało mieszkają krasnoludki.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia kulinarne, podczas których dzieci przygotowywały sałatki owocowe, jarzynowe, lody i koktajle owocowe skomponowane na podstawie własnych gustów i upodobań smakowych.
Szukając ochłody przed wakacyjnymi upałami organizowaliśmy Baloniady, czyli bitwy na balony wodne, a także raczyliśmy się orzeźwiającymi i chłodzącymi specjałami z lodziarni i Mc Donalds’a.
Podczas tegorocznych wakacji zorganizowany został rejs statkiem po Wiśle, podczas którego dzieci mogły podziwiać tumski krajobraz i zmodernizowane nabrzeże. Wychowawcy zorganizowali także wyjście do Muzeum Diecezjalnego, w którym dzieci oglądały zabytki sztuki sakralnej, odwiedzono również Muzeum Żydów Mazowieckich, gdzie oprócz ciekawych opowieści przewodnika dzieci mogły korzystać ze zbiorów audio-wizualnych.
W czasie tegorocznej wakacyjnej przygody nasi podopieczni mieli okazję spotkać się z przedstawicielami różnych grup zawodowych. O swojej profesji opowiadali między innymi reprezentanci Miejskiej Komendy Policji w Płocku, strażacy z Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej Państwowej Straży Pożarnej Nr 1, geodeta z firmy Usługi geodezyjne - Witold Staszewski, a także pracownicy Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego stacjonujący w Radziwiu. O predyspozycjach, ścieżce kariery i zawodach, które znikają z rynku pracy opowiadały przedstawicielki Centrum Edukacji Młodzieży OHP. Zajęcia „Zawody bez tajemnic” dały naszym wychowankom możliwość poznania tajników różnych rzemiosł, zaś zdobyta wiedza z pewnością ułatwi im w przyszłości podjęcie decyzji o wyborze drogi zawodowej.
Letni wypoczynek umilały nam także pikniki organizowane przez filie Książnicy Płockiej, podczas których braliśmy udział w wielu konkursach, a także mogliśmy twórczo spędzić czas np. ozdabiając torebki. Dzieci chętnie brały udział w zajęciach sportowych w Skateparku, na boiskach, placach zabaw i Ogródku Jordanowskim.
Wakacje w „7 Życzeniach” minęły przede wszystkim pod znakiem dobrej zabawy. Dzięki współpracy z Komendą Miejską Policji w Płocku i cyklicznym zajęciom prowadzonym przez sierż. szt. Aleksandrę Lipowską, a także pouczającemu spotkaniu z panią Anną Wawrzyńską z Fundacji Feniks dzieci nie zapominały o zachowaniu bezpieczeństwa podczas zabaw i w trakcie uczestniczenia w ruchu drogowym.
Wspólnie z dziećmi ze świetlic „Pozytywka” i „Słoneczny Krąg” uczestniczyliśmy w wielu spotkaniach, których celem była nie tylko edukacja, ale także integracja i wspólna zabawa. We wrześniu odbędzie się międzyświetlicowy turniej wiedzy o bezpieczeństwie – „Bezpiecznik 2019”, w czasie którego będziemy mogli wykazać się wiedzą zdobytą podczas wspólnych zajęć świetlicowych.
    Wakacje w „7 Życzeniach” okazały się czasem zabawy, rozrywki i rozwoju. Dzięki zaprzyjaźnionym instytucjom czas spędzony w świetlicy był dla dzieci okresem twórczym i beztroskim. Było głośno, kolorowo i bardzo wesoło, każdy dzień był dla dzieci nową przygodą!